Skogspromenad!

Ojojoj vad uppdateringen här är låg. Ber om ursäkt för detta men det har varit så mycket annat som känts viktigare att göra och när min tid inte räcker till så har bloggen tyvärr blivit lidande :/
Kommer en liten uppdatering om dagens äventyr men ska försöka skriva mer i morgon om hur allt går och lägga upp lite bilder :)

Idag begav sig i allafall jag och Erika ut med hästarna på en skogspromenad. Vi hade inte tänkt gå så långt och börgade traska uppåt berget. Väl däruppe kom jag med den geniaaaaala idén att vi skulle gå över hela berget, över spånhyveldammen för att komma ut på Åmsundvägen, för att sedan passera Svallmyran och sen gå storvägen den bit som behövdes innan vi skulle komma fram till gammvägen och då skulle de ju bara vara en knapp kilometer hem. Det hela slutade i allafall med att jag var tvungen att ringa pappa, jag hade lyckats tappa bort mig på hygget och ja, jag hittade helt enkelt inte igen stigen. Då är det ju tur att pappa kan marken bra och genom att ge honom några riktmärken över telefon så kunde han leda oss på rätt väg igen!! För övrigt så gick promenaden jättebra och hästarna skötte sig super :)
Sista biten hem fick hästarna gå på släp efter fyrhjulingen(!!!!) Mamma och lillasyster var på Svallmyran när vi kom dit och de skulle hem i samma veva som oss. Så efter den korta biten efter storvägen så hoppade vi upp på hjulingen och tänkte att vi kan ju i allafall testa! Hästarna var suuperduktiga och Ruben som inte gått på släp tidigare skötte sig exemplariskt. Hypra har ju gått på släp efter Ruben 2 gånger tidigare men det här var ju ändå något nytt för båda :)
Det är verkligen så kul att se hur dom utvecklas från dag till dag. Jag har sagt det förut och säger det igen, runt hästar slutar man aldrig att förvånas :)

Lägger upp nån bild jag tog med mobilen idag :) sen är det dags för mig att skalla kudden, arbetsdag i morgon...


Hypra och Ruben <3

Ruben och Hypra på släp efter fyrhjulingen idag :) Duktiga hästar!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0