Hästar, Hästar, Hästar 15/7

När jag slutade jobba 07.15 drog Jag och Viktoria till Bratten då jag hade lovat att träna hästarna åt Charlotta.

Första turen tog vi ut Alladin och Oden, Alladin fick dra Pullerten och Oden fick gå på släp.
Jobbigt bara att Alladin aldrig kan slappna av.
Men det var en trevlig tur iaf.

Lite bilder att titta på :)



Alladin



Alladin



Oden



Oden


Efter dessa hästars träning tog Jag och Viktoria ut minishettisarna Milou och Cirrus på en runda.
Charlottas äldsta flicka Lovisa följde med och åkte med mig på speedkarten bakom Milouoch Viktoria åkte bakom Cirrus i rockarden.
Efter en stund så började det duggregna och vi bestämde oss föratt vända tillbaka eftersom Lovisa började frysa, tack å lov för det. När vi nästan kommit tillbaka till gården så började det nämligen att spöregna,å då menar jag ordentligt, vi blev dyngsura på den korta biten vi hade kvar. De var som om nån öppnat en kran!
Vi tog in hästarna å selade av dom å sen gick vi in för å fika medans vi väntade ut regnet.

När det äntligen slutade regna tog vi ut Elrigo på en sväng, hans första tur med rockard sen han kom till gården.
Det gick hur bra som helst och jag är så stolt över honom. Han är verkligen jätteduktig!


Elrigo


Elrigo


Fina Pojkar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0