Trav 15 Maj

Jag var på trav igår, hur skoj som helst.
Gick upp halv 6 på morgonen efter knappt 4 timmars sömn (kunde ju aldri somna).
Körde ut till Charlotta å hjälpte till me å lasta hästarna å få med det sista.
Sen började resan ner till Kramfors och Dannero travbana.
Jag kan lova att adrenalinet pumpade i mina ådror å jag gick verkligen på högvarv :)
Båda hästarna hade gått mycket bra på värmningen och det kändes som att det skulle gå bra.
Loppet startade å hästarna drog iväg! Men vilken fart asså, tänkte att de va kört för hästarna.
Men de tog snart ikapp någorlunda och det slutade med en 5:e plast För Alldin som tog nytt rekord, 34.8M
Oden blev oplacerad men tog sen runt banan på en ändå ganska skaplig tid.
Efter loppet könde jag hur tröttheten började tränga på, antar att det var spänningen som släppte och att jag äntligen kunde slappna av.
Vi duschade av hästarna å sen fick de torka lite innan vi åkte hemåt igen.

När jag sen kom hem efter att ha hjälpt Charlotta med utfodringen av hästarna så kunde jag bara inte somna trots att ögonen knappt orkade hålla sig öppna. Knasigt!


Alladin innan värmningen


Oden innan värmningen

Men men, allt som allt så var det en toppendag och nu väntar jag spänt på att nästa travdag ska komma. Verkligen så skönt att bara få åka iväg, allt fokus på hästarna när man kommit på plats. Det finns liksom inte tid för å tänka på en massa annat strunt. Å sen efteråt, den där sköna tröttheten som kryper på när man riktigt känner att man gjort nått å faktiskt förtjänar å få vara trött. Låter säkert skitdumt men de ä såå skönt.

Kanske skulle försöka gå ut i solen en sväng. Har ju tagit allergimedecinen så jag borde ju inte bli så sjuk iaf :)

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0