Hubertusjakt på Tanne 3/10

Har varit på Hubertusjakt på Tannegård idag.
Vi var ett blandat gäng som for ut och red en 3 timmars ritt i det härliga vädret :)
Jag red Elrigo, Charlotta red Hygga och Angelica red Elda V. Måste säga att alla hästarna skötte sig utomordentligt. Men som vanligt måste jag skryta mest på Elrigo ;) Han som vanligtvis inte vill gå över diken (torra som blöta) eller där det är lite sumpig mark, gå efter andra hästar eller hålla ett jämt tempo, allt detta klarade han med bravur under ritten. Inget problem alls, han skötte sig verkligen exemplariskt :D
Många som sett eller hört hur Elrigo varit blev förstås väldigt förvånade då dom insåg att det var honom jag red och än mer förvånade blev dom då dom såg hur fruktansvärt duktig han är. Måste säga at jag kännde mig riktigt stolt ^^ Allt beröm som han fick sög jag åt mig som en uttorkad svamp ;)
Hur som haver så blev det en riktigt lyckad dag ^^

Lite bilder från dagens bravader



I väntan på avfärd.
Charlotta på Hygga
Arne på Sessan            ( http://www.unicornfarm.biz/ram.htm ) Arnes hemsida


Dags att ge sig av


En välförtjänt vila efter halva ritten
Charlotta och Hygga


Jag och Elrigo


Ekipage


Ekipage


Charlotta och Hygga


Angelica och Elda V.


Arne och Sessan


Dags att fortsätta


Charlotta efter en härlig ritt


Skönt att vila benen ;)


Marie i full färd med att dela ut medaljerna


Hela gänget samlat :)
*SMILE*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0