Sjuklingar i Bratten :'(

Har gått lite mer än en vecka sen jag skrev och det har hunnit hända ganska mycket. Jobbade hela förra veckan som lärarvikarie på olika skolor men självklart så hann jag vara i stallet också :)
Lillasyster var hos mig onsdakvällen och vi for då på badhuset med Charlotta och hennes två äldsta barn, Lovisa och Joel. Det var mycket uppskattat från alla håll och vi hade det så roligt :)
Natten till torsdag så kom Petrus hem, efter att inte sett honom på nästan 7 veckor så kändes det lite overkligt, till en början, att han var hemma. Men nu är man inne i rutinerna igen :P

Som sagt så finns det ett par sjuklingar i Bratten, Oden, Alladin och Elrigo är alla lite ofräscha :/
Men det är inget som inte kommer att gå att fixa :) Mår bara lite dåligt över att Elrigo inte mår bra, han är ju mitt lilla hjärtegull och det gör så ont i hjärtat att se att han inte är riktigt pigg.
Men men, Eqi-terapeften Ingemar Granberg var i allafall här i dag och gav hästarna en behandling var :) Elrigo reagerade mycket possitivt för han stegrade sig i hagen, galopperade och bockade innan han lugnade ner sig och började trava runt, skaka på huvet och frusta :) Var verkligen jättekul att se honom så pigg eftersom han har varit så loj i lite mer än en vecka nu.

Sitter kvar i Bratten nu och ska väll snart gå ut i stallet en stund igen, det är som terapi för mig :P Jag mår så bra då jag är med hästarna, dom har en så lugnande effekt på mig ^^ Prova själv vetja så får ni känna hur lugn och harmonisk man blir i hästarnas närvaro ^^


Nej men nu måste jag avsluta det här, ha det bra allihopa ^^
Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0