Trav i Östersund 2/9

Trav i Östersund idag och Oden VANN!!!!!!!
Han var så duktig och gick ett klockrent lopp. De fick en väldigt dålig start och var nästan sist ut men han kämpade på i allafall. Allt eftersom loppet gick körde de om ett flertal ekipake och i ingången till sista kurvan (500 meter kvar) så började de två hästarna i ledningen tröttna. Han gick om den ena och låg helt plötsligt 2:a. Jag och Viktoria kunde knappt tro våra ögon, han var 2:a och bara han höll traven skulle han få en placering. När upploppet kom så låg han 1:a!!! Det var nästan så att man trodde man drömde. Sen knep det om i magen för då kom oron att han skulle ta en galopp och bli diskad. Men han höll hela vägen in i mål och hade allt kvar när han passerat mållinjen!!
Stackar folket som stod bredvid mig och Viktoria, de måtte ju ha blivit döva när Oden gick i mål, jag menar som vi skrek :P Nästan så att vi inte kunde förstå vad som hade hänt :)
Helt underbar upplevelse att se Oden springa så lätt och fritt.

Självklart så gick resan hem mycket lätt då både Jag, Viktoria och Charlotta var mycket glada över loppet :)

Han gick i mål på segertiden 36,1M


Tyvärr så kan jag inte lägga upp några bilder från själva loppet för dom blev alldeles för dåliga i mörkret. 



Står och fokuserar innan loppet :)


Charlotta kontrollerar sikten genom glasögonen ;)


Oden och Charlotta efter segern :)


Jag, Oden och Charlotta efter segern :)


Skönt med en välförtjänt dusch :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0